Body pain and health!

BODY PAIN AND HEALTH

A weekend in London

A WEEKEND IN LONDON

My opinion and feelings

My opinion and feelings

Estancia profesional en el Reino Unido

Entre el 4 y el 17 de octubre de 2015, la profesora Elvira García Arnal, del IES Pedro de Luna de Zaragoza, ha realizado una estancia profesional de dos semanas en la Fairfield High School, de Peterchurch, Hereford, Reino Unido, dentro del programa de estancias profesionales del MECD.

IMG_4594

La estancia ha sido una experiencia grata que ha permitido a los alumnos de español de Fairfield un contacto más directo con la lengua que estudian y a la profesora española observar la metodología con la que trabajan los profesores de Geografía y de Historia en un centro inglés, aspecto primordial dentro de la enseñanza bilingüe de currículo integrado (MEC-British Council). Agradecemos de nuevo la colaboración y amabilidad de la comunidad educativa de la Fairfield High School y especialmente del profesorado de MFL y Humanities para que esta estancia haya sido posible.

A continuación  hay varios enlaces a materiales elaborados tras esta estancia profesional:

Peterchurch UK for Aragonbilingue

Poppies in the UK after professional stay

Men who lived in Wales

Joanna Mad Queen or Victim

Juan de Lanuza patriot or rebel

Philip II prudent king or evil ruler

Cardiff reveals

Bristol reveals

También se puede ver una presentación en inglés sobre esta estancia en el siguiente enlace:

Professional stay at Fairfield

Y la colaboración en el blog de Estancias profesionales de Educalab (MECD):

Entradilla en el blog de Estancias Profesionales

P.E. resources

This is a selection of PE resources in English from Nacho Izquierdo

THE HOUSE

P.E. GAMES

P.E. GAMES (II)

NET SPORTS

mystory

Resources

Here is a selection of resources from Pablo Trancón

BLIND CROSSWORD

BOARD RACE

COMPOUNDS

DEFINITIONS

FOCUSSED DISCUSSION

GUESS THE QUESTION

HOT SEATS

KAHOOT!

MEMORY DICTATION RACE

NO YES OR NO

WHAT’S THIS

TEACHING ENGLISH IN KINDERGARTEN

Vicky Tierra. Maestra de E. Infantil, A.L, e Inglés.

HOW TO TEACH ENGLISH TO YOUNG LEARNERS with CLIL Activities

( Storytellings, Songs, Chants, Rhymes, Role-plays, TPR activities, logical activities…)

PROJECT ACTIVITY: I´m Froggy 

I´m Froggy

I´m Froggy

Storytelling to work greetings and emotions, and learn vocabulary about family, and  colours.

I´m Froggy

PROJECT ACTIVITY: Froggy´s house

Froggy´s house

Froggy´s house

Several games, stories, songs and activities to lear vocabulary about the house.

Froggy´s house

PROJECT ACTIVITY: Froggy´s toys

Froggy´s toys

Froggy´s toys

A story telling to work greetings, working in a communicative way, to use simple communicative structures.

Froggy´s toys.

PROJECT ACTIVITY: Froggy´s Friends

Little Bee

Little bee

Several songs, chants, and activities to learning vocabulary about the body and the animal, speaking and counting games.

Froggy´s friends

PROJECT ACTIVITY: «Brown bear, brown bear, what do you see?

 

"Brown bear".

Brown Bear

 

Storytelling to work on different areas: Art&Craft, Role-Play, logical activities…

Several games from the story to learn size ordering.

«Brown bear, brown bear; what do you see?»

 

 

Givemefivekids

                            GIVE ME FIVE KIDS

Primary STEM Learning magazine

The Primary STEM Learning autumn magazine is a brilliant read for primary schools. Articles include, spooky STEM activities to do for Halloween, how to incorporate science into mathematics and English lessons, and everything you will need to know about British astronaut Tim Peake blasting off into Space this December!

Also included are expert opinion pieces on a range of STEM subjects and a full list of CPD activities with the National Science Learning Network and National STEM Centre.

pdf icon>>>Click here to download the magazine<<<<

ERASMUS + Convocatoria y Guía del Programa 2016

 

erasmus+

Convocatoria

Guía del Programa Erasmus+ 2016

NOTA:

Con fecha de 20 de octubre de 2015, se ha detectado una discrepancia entre la convocatoria de propuestas y la Guía del Programa Erasmus+ para 2016 en relación con la fecha límite para las solicitudes de proyectos de Asociaciones Estratégicas en el ámbito de la educación y la formación.
Una vez aclarada por parte de la Comisión Europea, informamos que la fecha válida es la reflejada en la Guía del Programa (31 de marzo de 2016).

Science On Stage

Website Science on Stage Europe

Dear teachers,

Science on Stage Europe has turned old into new: From now on you will find www.science-on-stage.eu in a completely revised design. The new homepage offers many advantages:

  • Interactive Map
    Browse all Science on Stage countries
  • Calendar
    Find activities and contacts in your country
  • Activities
    Keep up with all our activities and festivals in Europe
  • Blog
    Find interesting news, hints and interviews
  • Mobile Version
    Browse the website on your Smartphone or Tablet

Any feedback is welcome as a comment in their Blog or via e-mail to info@science-on-stage.eu.